Pneuservis
Naše léty prověřená společnost nabízí rozšíření
servisních služeb vozidel.
Rozšiřujeme servisní služby
- měření a seřízení geometrie vozidel ve 3D projekci
- měření a seřízení geometrie zadní nápravy, pokud to výrobce povoluje
- měření celkové geometrie vozidla
- možnost objednání nových pneu
- uskladnění pneumatik v našem servisu včetně kontrol stavu
- drobné opravy pneumatik
- mytí pneu
- možnost uschování závaží za paprsky AL disků
- v období přezouvání pneumatik (březen – duben, říjen – listopad) prodloužení pracovní doby do 18.00 hod.
- čištění interiéru vozidel
- desinfekce klimatizace ozonem
Vše pro vozidla osobní, SUV, dodávky dle domluvy
Valníkové nástavby
Skříňové izotermické nástavby chladírenské a mrazírenské
Pekařské skříňové nástavby
Nápojové nástavby
Přepravníky hospodářských zvířat
Skříňové prachotěsné nástavby
Sklápěče
… a mnoho dalších typů nástaveb
Servis nástaveb, montáže příslušenství, doplňků a prodej náhradních dílů
Technická podpora, která zodpovídá za chod výrobního střediska OSONA PLZEŇ a.s., je vedoucí střediska, mistři, konstrukční oddělení, technická příprava výroby a oddělení materiálového zásobování, skladů a dopravy.
O naplnění těchto výrobních kapacit smluvními zakázkami se stará zakázková kancelář pod vedením obchodního ředitele.
CENÍK GEOMETRIE 3D
OSOBNÍ VOZIDLA
-
Změření a seřízení sbíhavosti přední nápravy 1.900 Kč
-
Změření a seřízení přední a zadní nápravy 2.495 Kč
SUV A DODÁVKY
-
Změření a seřízení sbíhavosti přední nápravy 2.495 Kč
-
Změření a seřízení geometrie přední a zadní nápravy 3.495 Kč
-
V případě zjištění vůlí cenová nabídka opravy zdarma
Možnost přímého objednání opravy vozidel.
PNEUSERVIS OSOBNÍ VOZIDLA
Osobní vozidla, na alu nebo plechových kolech
Kompletní přezutí 4 pneu včetně vyvážení + závaží s montáží – ALU disky
-
13″ – 14″ 1.000 Kč
-
15″ – 16″ 1.100 Kč
-
17″ – 18″ 1.350 Kč
-
19″ – 20″ 1.700 Kč
-
21″ – 22″ 1.950 Kč
Kompletní přezutí 4 pneu včetně vyvážení + závaží – plechové disky
-
13″ – 14″ 850 Kč
-
15″ – 16″ 1.000 Kč
-
17″ – 18″ 1.250 Kč
Přehození kol 4 ks BEZ přezouvání pneumatik včetně vyvážení a závaží – ALU disky
-
13″ – 14″ 750 Kč
-
15″ – 16″ 850 Kč
-
17″ – 18″ 1.100 Kč
-
19″ – 20″ 1.350 Kč
-
21″ – 22″ 1.600 Kč
Přehození kol 4 ks BEZ přezouvání pneumatik včetně vyvážení a závaží – plechové disky
-
13″ – 14″ 650 Kč
-
15″ – 16″ 750 Kč
-
17″ – 18″ 1.000 Kč
Ostatní služby
-
Uskladnění sady 4 ks do rozměru 22“ 1 200 Kč/rok
-
Dezinfekce vozidel ozonem 500 Kč + cena kabinového filtru
-
Vyčištění vnitřku vozidla 2.500 Kč
-
Mytí disků - plechové 200 Kč/ks
-
Mytí disků - ALU 400 Kč/ks
Všechny ceny jsou s DPH 21 %.
Co je geometrie kol a proč je důležitá?
Aby auto správně drželo stopu na rovince i v zatáčkách, je musí být jeho kola ve správném postavení. Podívejte se, co je geometrie kol a kdy ji nechat zkontrolovat a seřídit.
Zavěšení kol funguje tak, že v ideálním případě drží kola v optimálním úhlu vůči vozovce. Tedy snaží se zajistit, aby byla všechna kola vždy ve styku s povrchem co nejvyšší možnou plochou pneumatiky. To je ideální předpoklad k dobré ovladatelnosti vozu.
Na nápravách moderních aut se dají mechanicky seřídit úhly, které kolo svírá s podélnou i svislou osou/rovinou vozu. Tomuto úkonu se říká také seřízení geometrie.
Co je odklon kola?
Zjednodušeně jde o postavení kola směrem k vozovce, tedy vlastně jeho “svislost”. Kola mohou být buď v kolmém postavení, nebo mírně do písmene “A” (záporný odklon), méně často svírají opačný úhel, tedy do “V” (pozitivní odklon).
Pro maximální zrychlení i brzdnou sílu je ideální nulový odklon, tedy kolo kolmo k vozovce. Toto postavení však není zcela optimální v zatáčkách. Auto se naklání ze zatáčky směrem ven a deformují se tak i pneumatiky. U závodních aut má odklon vyšší hodnotu než u rodinného kombi. Pokud jsou na přední nápravě kola viditelně do “áčka”, je něco špatně.
Sbíhavost kol
Pokud si představíte jen přední kola bez auta, tak by sbíhavost znamenala, že se při jízdě k sobě budou pomalu přibližovat. Sbíhavost je tedy úhel, který uzavírají střední roviny kol vůči podélné ose auta.
Někdy je sice žádoucí, aby se kola velmi lehce sbíhala, ale obvykle je ideální úhel sbíhavosti nulový.
Opačným případem je tzv. rozbíhavost kol, kdy kola směřují od sebe. Při velké sbíhavost i rozbíhavosti hrozí zhoršení ovladatelnosti vozu a nadměrné opotřebení pneumatik.
Projevy špatně seřízené geometrie náprav a řízení lze zpozorovat na pneumatikách a jejich nepravidelném sjíždění. Obvykle jde o více sjeté vnitřní poloviny plášťů. Ty signalizují příliš velký negativní odklon.
Dalšími projevy špatné geometrie vozidla je určitá nervozita v řízení a neschopnost auta držet přímý směr (i na hladké vozovce). Stejně tak je špatně, pokud auto na jednu stranu zatáčí ochotněji než na druhou.
Seřízení sbíhavosti předních kol i sbíhavost zadní nápravy spolehlivě vyřeší seřízení geometrie.
V dnešní době digitálních přístrojů se již nevyplatí používat po domácku vyrobenou tyč na seřízení
sbíhavosti kol ani levné přípravky na měření sbíhavosti kol.
My 100% doporučujeme zajet na 3D laserovou geometrii, která spolehlivě odhalí nejen sbíhavost předních kol, ale i další závady související s geometrií vozu.